Hoi,

Deze keer hebben we dit gedaan in de les:

* Uitleg gekregen

* Tent opmaken (houding goed hebben voor drama)

* In kring staan en oogcontact maken (+ leren om meteen zeker te zijn van wat je doet)

* Spel met dat je door de klas moest lopen en bijvoorbeeld met ‘je hoofd in de wolken’ rondlopen

* Begonnen met maskers met emoties erop

* Zelf een masker uitbeelden met je lichaam

Zoals elke week, begonnen we ook deze les weer met een klein beetje uitleg en daarna het tent opmaken. Wat ik daarmee bedoel kan je lezen in het lesverslag van 20-12-11. Toen begonnen we met in de kring staan, en je moest naar beneden kijken. Er werd toen afgeteld en dan moest je in de kring kijken en zorgen dat je meteen wist waarnaar/naar wie je ging kijken. Je mocht niet eerst naar iemand kijken en dan toch nog naar iemand anders gaan kijken. Je moest heel goed weten wat je ging doen. Als je iemand recht in de ogen keek, en die keek ook naar jou, was je dood. Dan moest je gaan zitten op de grond. Het was niet de bedoeling om als eerste of als laatste te zitten, maar het was gewoon een oefening.

De 2e oefening die we deden was weer een oefening met dat je door de klas moest lopen en alleen maar recht vooruit mocht kijken, en in rechte lijnen moest lopen. Dan zei onze docent iets zoals: ‘loop zoals je met je hoofd in de wolken loopt’. Of ze zei: ‘loop alsof je lood in je benen hebt zitten’. Ook een leuk voorbeeld was: ‘loop alsof je je neus achterna gaat’. We moesten alles heel letterlijk nemen, en zo leerde je ook weer met je lichaam dingen uitbeelden.

Daarna kregen acht kinderen van mijn klas een masker met een emotie erop. Ze gingen met dat masker om de beurd naar de klas toe lopen, met dat masker op. Je moest in de loopbeweging kunnen zien wat voor masker diegene ophad. Later kreeg iedereen een masker, en moest je ook oefenen met lopen bij dat masker. Aan het eind van de les mochten een paar kinderen het voordoen wat ze hadden geoefend. Je kwam dan uit een deur en liep dan naar de klas toe. We kregen toen ook nog als tip, dat je ook moet opletten hoe je de deur opent.

Ik vond deze les wel leuk, en ik heb er veel van geleerd!

Tot 10-01-12!

Eén reactie »

  1. hoi Florien ik heb je verslagen gevonden! ik vind ze heel compleet en ik vind dat je ook goed de leerpunten eruyit hebt gehaald! Als je nog een stapje verder gaat kun je datgene wat je gedaan hebt in de les ook koppelen aan je onderzoeksdoelen. Ik heb een onderzoekslijn opgezet. En elke onderzoeksvraag zou je moeten kunnen beantwoorden.
    Jammer dat ik nu je blog niet kan lezen van de 24e waarin je een dubbeluur bezig bent geweest.
    ben benieuwd naar je presentatie!

    ps mag ik voor mijn stageverslag jouw verslagen gebruiken om aan te geven wat de leerlingen hebben gedaan met de inhoud van de lessen?

    dank je +groetjes frederique

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s